تفاوت محصولات آرایشی و بهداشتی پوست
تفاوت محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی و شیمیایی پوست

از زمان های قدیم، سلامت و زیبایی پوست یکی از مهمترین دغدغه های بشر بوده است. در این مقاله قصد داریم بررسی تفاوت محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی و شیمیایی پوست و و بیان برخی روش‌های استفاده از روغن‌های طبیعی برای پوست بپردازیم.

دلایل مراقبت از پوست

چرا باید از پوست مراقبت کرد؟

پوست یکی از مهم ترین اندام‌های بدن است. این اندام، علاوه بر اینکه مسئول جلوگیری از از دست دادن آب، جلوگیری از ورود باکتری‌ها به بدن، تنظیم دمای بدن و ذخیره چربی و آب است، نشان دهنده زیبایی ظاهر ماست. همگی ما، میل به زیبا بودن داریم، و زیبایی مراقبت می‌خواهد؛ به همین دلیل است که باید از پوست خود مراقبت کنیم.

راهکارهای حفظ سلامت و زیبایی پوست

روش‌های حفظ سلامت و زیبایی پوست

راه‌های متفاوتی برای حفظ سلامت و زیبایی پوست وجود دارد که از جملۀ آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- سبک زندگی سالم (خواب کافی، غذای سالم و …)

2- عدم استفاده از محصولات مراقبتی خشن

3- استفاده از محصولات مراقبتی خوب و باکیفیت

4- ورزش

5- ماساژ صورت و کف سر

6- استفاده از ماسک‌های لایه بردار

همانطور که گفته شد، روش‌های متفاوتی برای حفاظت و جلوگیری از پوست وجود دارد. باید بدانید، هیچکدام از این روش‌ها به تنهایی کارساز نیست. اینطور نیست که اگر سبک زندگی سالمی دارید، نیازی نباشد تا از محصولات مراقبتی پوست استفاده کنید و انتظار نتیجه مطلوب داشته باشید. هر کدام از موارد ذکر شده، مکمل یکدیگرند و رعایت آن‌ها در کنار هم باعث می‌شود تا به مرور زمان، پوستی زیبا و درخشان و جوان داشته باشید.

تفاوت محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی و شیمیایی پوست

اکنون می خواهیم به طور مفصل به تفاوت میان این دو دسته بپردازیم:

استفاده از محصولات شیمیایی پوست

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی پوست

همانطور که ابتدا گفته شد، از زمان‌های قدیم، سلامت و زیبایی پوست یکی از مهمترین دغدغه‌های بشر بوده است. این امر به مرور زمان سبب ایجاد صنعت بزرگ و پردرآمد آرایشی و بهداشتی شد. این محصولات ظاهر پر زرق و برقی دارند به همین دلیل ابتدا بسیاری را شیفته خود کردند.

با گذشت زمان، بسیاری به این نتیجه رسیدند که اگرچه استفاده از این محصولات باعث تأثیر سریع می شود اما این تأثیر موقت است. همچنین، استفاده از محصولات شیمیایی بدون دردسر نیست و ممکن است در استفاده طولانی مدت، مشکلات بسیاری را برای پوست بوجود بیاورند. از جمله این مشکلات می توان به خشکی پوست، واکنش آلرژیک و حساسیت پوست اشاره کرد. این امر، بخصوص زمانی که محصولات شیمیایی با کیفیت پایین استفاده شود، زودتر خودشان را نشان می دهند.

استفاده از روغن های طبیعی پوست

استفاده از روغن های طبیعی برای پوست

استفاده از روغن‌های گیاهی یکی از پرطرفدارترین و موثرترین راهکارها برای حفظ جوانی و شادابی پوست است. بسیاری ترجیح می دهند که به جای لوازم آرایشی و بهداشتی شیمیایی، از روغن‌های گیاهی برای حفاظت از سلامت و زیبایی پوستشان بهره بگیرند.

روغن‌های طبیعی برخلاف مواد محصولات شیمیایی، علاوه بر اینکه کمتر باعث بروز مشکلات پوستی می شوند، صرفه اقتصادی بیشتری دارند.

نکته: نمی توان گفت که استفاده از روغن‌های طبیعی باعث بروز مشکلات پوستی نمی شوند. به طبع، استفاده بیش از حد از هر محصولی باعث بروز مشکلاتی می شود که روغن‌های طبیعی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. همچنین، شما می بایست پیش از استفاده از هر محصولی حتی روغن‌های طبیعی، از عدم حساسیت به آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

روش‌های استفاده از روغن‌های گیاهی

روش‌های استفاده از روغن‌های طبیعی برای پوست

اکنون قصد داریم به بیان برخی از روش‌های استفاده از روغن‌های طبیعی بپردازیم:

1- مصرف خوراکی

روغن‌های طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی دیگر هستند. اضافه کردن روغن‌های طبیعی خوراکی از جمله روغن نارگیل و روغن آفتابگردان به رژیم غذایی علاوه بر حفظ سلامت تن، از پیری پوست نیز جلوگیری می کند.

2- مرطوب کننده

شما می توانید از روغن‌های گیاهی به طور مستقیم یا غیرمستقیم (مخلوط کردن آن با کرم صورت) به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید. این امر بویژه اگر از روغنی استفاده کنید که حاوی مقادیر ویتامین E بالایی باشد (مانند روغن آرگان)، باعث شادابی و جوانی بیشتر پوست شما می شود. استفاده از این روغن‌ها به مرور زمان باعث کمرنگ و درنهایت محو شدن لکه های تیره صورت شما نیز می شود.

3- ماسک لایه بردار

اگر از جمله افرادی هستید که به ماسک های شیمیایی اطمینان ندارید و می خواهید ماسک طبیعی خود را درست کنید، می توانید از روغن‌های طبیعی استفاده کنید. کافیست روغن‌های طبیعی را به مواد دیگری همچون ماست اضافه کرده و بر پوست صورت خود امتحان کنید. با یکبار امتحان این ماسک‌های خانگی، عاشقش می شوید. استفاده از ماسک‌های خانگی همراه با روغن‌های گیاهی، شادابی و طراوت را به پوست شما برمیگرداند.

4- محافظت کننده از آلاینده‌های محیطی

برخی روغن‌ها مانند روغن آفتابگردان، خاصیت محافظت کنندگی دارند و می توانند از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید و آلاینده‌های محیطی محافظت کنند.

نکته

پیشنهاد می شود از روغن‌های با پرس سرد یا تصفیه نشده استفاده کنید. زیرا این امر، تضمین می کند که پوست شما حداکثر سود را دریافت کند. شما می‌توانید این روغن ها را با خیالی آسوده از فروشگاه دال سین تهیه کنید.

 

ختم کلام

در این مقاله به بررسی تفاوت محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی و شیمیایی پوست پرداختیم. دلایل و عوامل مراقبت پوست ذکر شد. همچنین، به این نتیجه رسیدیم که استفاده از روغن‌ها طبیعی به دلیل عدم ایجاد مشکلات پوستی (نه به اندازه محصولات شیمیایی) و مقرون به صرفه بودن، نسبت به محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی بهتر است.

ممنون که در این مقاله هم همراه ما بودید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منتظر مقاله بعدی ما باشید. در مقاله بعدی قصد داریم به بیان برخی ماسک های صورت خانگی با استفاده از روغن های طبیعی بپردازیم.