روغن گل سرخ دال سین برای صورت
آشنایی با 9 خاصیت معجزه آسای روغن گل سرخ برای صورت

روغن گل سرخ خواص فراوانی برای صورت دارد. استفاده از این روغن به‌عنوان یک داروی درمانی و محصول زیبایی سابقه طولانی دارد. روغن گل سرخ حاوی مقدار زیادی ویتامین، آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری است که می تواند به تغذیه و آبرسانی پوست شما کمک کند. همچنین، روغن گل سرخ ممکن است علائم قابل مشاهده پیری را کاهش دهد و به از بین بردن جای زخم کمک کند. با دال سین همراه باشید تا با 9 خاصیت شگفت‌انگیز روغن گل سرخ برای پوست صورت آشنا شوید.

روغن گل سرخ دال سین

روغن گل سرخ چیست؟

روغن گل سرخ که به روغن دانه گل رز نیز معروف است. این روغن، به روش‌های متفاوتی از گلبرگ‌های گل رز با پایۀ روغن دیگری استخراج می‌شود. روغن گل سرخ فروشگاه دال سین به روش پرس سرد (بهترین روش روغن‌گیری) با پایۀ روغن بادام شیرین تهیه می‌شود.

برای تهیه‌ی روغن گل سرخ طبیعی، بدون هیچ افزودنی و مواد شیمیایی، کلیک کنید.

روغن گل سرخ از زمان‌های قدیم به دلیل فواید درمانی ارزشمندش، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این روغن، سرشار از ویتامین‌های مغذی مورد نیاز پوست و اسیدهای چرب ضروری است. به‌علاوه، فنول‌های موجود در این روغن، خواص ضدباکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی دارد.

خواص روغن گل سرخ برای صورت

همانطور که پیش‌تر گفته شد، ویتامین‌های مغذی و اسیدهای چرب موجود در این روغن سبب شده تا روغن گل سرخ یک گزینۀ عالی برای پوست صورت بشمار بیاید. از جمله خواصی که روغن گل سرخ برای صورت دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواص روغن گل سرخ برای صورت

1- یک آبرسان و مرطوب کنندۀ قوی است.

آبرسانی برای داشتن پوستی نرم و لطیف ضروری است. کمبود هیدراتاسیون می‌تواند در آب و هوای گرم و یا خشک منجر به افزایش چین و چروک پوستی شود.

اسیدهای چرب فراوانی در روغن گل سرخ وجود دارد؛ از جملۀ این اسیدها می‌توان به اسید لینولئیک و لینولنیک اشاره کرد. این اسیدهای چرب، به محکم نگه‌داشتن دیوارۀ سلولی کمک می‌کند تا آب خود را از دست ندهد. به همین علت، استفاده از روغن گل سرخ یک گزینۀ عالی برای حفظ رطوبت پوست صورت بویژه در افرادی که پوست خشکی دارند، می‌باشد.

مطالعه‌ای در سال 2015 نشان داد که گل سرخ دارای چندین خاصیت ضدپیری از جمله توانایی مرطوب نگه داشتن پوست است. محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که پودر گل رز را به صورت خوراکی مصرف می‌کردند، بهبود قابل توجهی در رطوبت کلی پوست خود داشتند. این امر ممکن است در استفاده موضعی از این روغن برروی پوست صورت نیز همان نتیجه را داشته باشد. از طرفی، این روغن، یک روغن با چربی کم است. این امر باعث شده استفاده از روغن گل سرخ برای انواع پوست صورت (خشک، مختلط و چرب) مناسب باشد.

2- به لایه‌برداری و روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند.

لایه‌برداری طبیعی با روغن گل سرخ، می‌تواند علاوه بر حذف سلول‌های مردۀ پوست، به کاهش تیرگی و افزایش درخشش و شادابی پوست صورت کمک می‌کند. ویتامین A یا رتینول موجود در روغن گل سرخ باعث تقویت سلول‌های پوستی و درنتیجه سلامت و شادابی پوست صورت شما می‌شود. علاوه‌بر این، روغن گل سرخ حاوی لیکوپن و بتاکاروتن است. گفته می‌شود که این مواد دارای خواص روشن‌کنندگی پوست است. این مواد، جزء اصلی بسیاری از محصولات روشن‌کنندگی پوست می‌باشند.

3- خاصیت جوانسازی دارد.

روغن گل سرخ به افزایش کلاژن‌سازی پوست صورت کمک می‌کند. کلاژن، بلوک ساختمانی پوست است. وجود کلاژن برای کشسانی و استحکام پوست ضروری است. بدن ما به‌طور طبیعی با افزایش سن کلاژن کمتری تولید می‌کند. کلاژن کم پوست منجر به افزایش چین و چروک می‌شود. همانطور که پیش‌تر گفته شد، روغن گل سرخ سرشار از ویتامین A است. وجود این ویتامین، برای تولید کلاژن ضروری است. مطالعات نشان داده است که گل سرخ از ایجاد MMP (آنزیمی که کلاژن را در بدن تجزیه می‌کند) جلوگیری می‌کند.

مشخصات و قیمت خرید روغن گل سرخ طبیعی دال سین

4- باعث کاهش اگزما، درماتیت و پسوریازیس می‌شود.

گل رز، سرشار از پلی فنول و آنتوسیانین است که ممکن است به کاهش التهاب کمک کند. همچنین، این روغن حاوی ویتامین E است. ویتامین E آنتی اکسیدانی است که به دلیل اثرات ضدالتهابی آن شناخته می‌شود. به همین دلیل، انتظار می‌رود که استفاده از روغن گل سرخ برای پوست صورت و بدن، در کاهش اثرات پسوریازیس، اگزما و درماتیت مؤثر باشد.

5- از پوست در برابر اشعه‌های خورشیدی محافظت می‌کند.

آسیب تجمعی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طول عمر نقش مهمی در پیری زودرس دارد. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) همچنین می تواند در توانایی بدن برای تولید کلاژن اختلال ایجاد کند. روغن گل سرخ حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A و E است. مطالعات نشان داده است که این ویتامین‌ها به طور هم‌افزایی با آسیب‌های قابل مشاهدۀ خورشید مبارزه می کنند. آنها همچنین ممکن است به جلوگیری از پیری زودرس نیز کمک کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، استفاده از روغن گل سرخ برای پوست صورت می‌تواند برای کمک به کاهش اثرات منفی قرار گرفتن در معرض اشعۀ ماوراء بنفش خورشید، مانند ضدآفتاب عمل کند.

6- روغن گل سرخ باعث کاهش لکه‌های تیره صورت می‌شود.

لکه‌های تیرۀ پوستی به دلیل ملانین اضافی پوست ایجاد می‌شوند. ملانین اضافی پوست می‌تواند عوامل متعددی داشته باشد. از جملۀ این عوامل می‌توان به تغییرات هورمونی، بارداری یا یائستگی، قرارگیری در معرض نور خورشید و استفاده از قرص‌های ضدبارداری اشاره کرد. مطالعات نشان داده است که استفاده از روغن گل سرخ برای صورت و بدن، به کاهش ملانین پوست کمک می‌کند.

روغن گل سرخ دال سین برای پوست صورت

7- جای زخم را درمان و خطوط ریز چین و چروک را برطرف می‌کند.

روغن گل سرخ سرشار از اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان است. این اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ها برای بازسازی بافت و سلول‌های پوستی ضروری است. به همین دلیل، این روغن برای طولانی مدت به‌عنوان درمانی برای بهبود زخم و همچنین کاهش زخم‌ها و خطوط ریز چین و چروک مورد استفاده قرار می‌گرفته است. مطالعه‌ای در سال 2015 نشان داد که استفاده موضعی از روغن گل سرخ به کاهش اسکار پس از عمل جراحی کمک می‌کند. در این مطالعه، شرکت‌کنندگانی که روزی دوبار به مدت 12 هفته از روغن گل سرخ برروی زخم خود استفاده کردند، در مقایسه با گروهی که این درمان را دریافت نکردند، بهبود قابل توجهی در رنگ زخم و التهاب را تجربه کردند.

8- روغن گل سرخ سلول‌های پوست صورت را تقویت می‌کند.

برخی باکتری‌ها می‌توانند منجر به شیوع عفونت بشوند. سلول های قوی و سالم به عنوان یک مانع برای جلوگیری از نفوذ این نوع باکتری‌ها به پوست عمل می‌کنند. روغن گل سرخ سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه مانند اسید لینولئیک است. این مواد، باعث جلوگیری از تجزیه غشای سلولی پوست و درنتیجه افزایش قوای سلول‌های پوستی دربرابر عوامل بیماری‌زا می‌شود.

9- به کاهش آکنه و جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند.

برخی آکنه‌ها و جوش‌های سرسیاه، به دلیل چربی اضافی پوست ایجاد می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که عصارۀ گل رز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A است. این آنتی اکسیدان و خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی موجود در این روغن باعث شده تا روغن گل سرخ به‌عنوان دارویی ضدآکنه برای پوست صورت و بدن استفاده شود. روغن گل سرخ به کاهش سبوم یا چربی اضافی پوست صورت و بدن کمک کرده و درنتیجه آکنه‌ها و جوش‌های سرسیاه ناشی از چربی اضافی پوست کاهش پیدا می‌کنند.

نکته

همانطور که گفته شد، استفاده از روغن گل سرخ تنها برای کاهش آکنه‌ها و جوش‌های سرسیاهی استفاده می‌شود که به دلیل چربی اضافی پوست ایجاد شده‌اند. اگر آکنه پوست شما به دلایل دیگری ایجاد می‌شوند، می‌بایست با پزشک متخصص مشورت کرده و دلیل اصلی ایجاد آکنه خود را پیدا کنید و براساس آن به دنبال درمان باشید.

ختم کلام

در مقالات گذشته به بررسی فواید برخی روغن‌های طبیعی از جمله روغن آفتابگردان و روغن آرگان برروی پوست پرداختیم. در این مقاله نیز به بررسی خواص روغن گل سرخ و تأثیرات شگفت آن بر سلامت و زیبایی پوست صورت پرداختیم که امیدواریم از آن لذت برده باشید. برای خواندن مقاله 7 مورد از مهمترین خواص روغن آرگان برای سلامت و جوانسازی پوست، کلیک کنید. 

برای دیدن مقالات دیگر فروشگاه دال سین، کلیک کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب بهترین روغن مناسب پوست خود، با ما تماس بگیرید.