جوش صورت
درمان جوش صورت، دلایل ابتلا و درمان های ساده و باورنکردنی آکنه

جوش یا آکنه صورت و بدن، یکی از مشکلات بسیار ناخوشایندی است که انبوهی از افراد به دلایل متفاوتی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. درمان‌های بسیاری برای جوش صورت وجود دارد. امروزه، بیشتر مردم فکر می‌کنند حتما باید معجونی جادویی پیدا کنند تا بتوانند جوش صورت خود را درمان کنند. درحالی که ما از راحت‌ترین روش‌ها غافل شده‌ایم زیرا باورمان نمی‌شود که می‌توان به سادگی جوش صورت را درمان کرد.

با دنیای سلامتی (دال سین) همراه باشید تا علاوه بر بررسی علل ابتلا به جوش صورت و بدن و به بیان برخی از ساده‌ترین، پیش پا افتاده‌ترین و درعین حال، باورنکردنی‌ترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به آکنه و درمان جوش صورت و بدن بپردازیم. مطمئنیم که این مقاله، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

دلایل ابتلا به جوش صورت

دلایل ابتلا به آکنه و جوش صورت و بدن چیست؟

جوش و آکنه صورت و بدن، به دلایل متفاوتی ایحاد می‌شود که از عمده دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عوامل ژنتیکی
  • تغییرات هورمونی (به دلیل سن نوجوانی، قاعدگی، بارداری و…)
  • استرس و فشار عصبی زیاد
  • تغذیه نامناسب
  • خواب ناکافی
  • استفادۀ زیاد از لوازم آرایشی
  • استفادۀ زیاد از لوازم بهداشتی

برخی جوش های صورت تنها با مراجعه به پزشک، درمان می‌شوند. برخی دیگر از جوش های صورت و بدن درمان های ساده‌ای دارند که کمتر به آن توجه می‌شود. درادامه با ما همراه باشید تا با راهکارهای باورنکردنی درمان جوش و آکنه صورت آشنا شوید. 

درمان های ساده و در عین حال باورنکردنی آکنه و جوش صورت و بدن

اکنون به توضیح مختصر دلایل ابتلا به جوش صورت و سپس ارائه راهکارهایی ساده برای کاهش و درمان جوش و آکنه صورت می‌پردازیم.

1- عوامل ژنتیکی

بروز جوش صورت می‌تواند به دلیل سابقه خانوادگی و عوامل ژنتیکی باشد.

درمان

شما فقط می‌توانید این مورد را کنترل کنید و نمی‌توانید آن را به‌طور کامل درمان کنید. اگر به دلایل ژنتیکی دچار جوش صورت می‌شوید، می‌بایست در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرید.

2- تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی از دیگر دلایل ابتلا به جوش صورت است. این تغییرات هورمونی می‌تواند به دلیل رسیدن به سن نوجوانی، قاعدگی و یا بارداری باشد.

درمان

اگر شما به دلایل هورمونی دچار جوش صورت شدید، تنها می‌بایست پیش از هر اقدامی به متخصص مراجعه کنید. متخصص پس از انجام تست‌، برای شما دارو تجویز می‌کند. با مصرف دارو، به مرور زمان جوش صورت شما درمان خواهد شد.

جوش صورت عصبی

3- جوش صورت ناشی از استرس و فشار عصبی زیاد

استرس و فشار عصبی، از جمله عوامل کاهش شادابی پوست و ابتلا به آکنه و جوش صورت است. بدیهی است که امروزه، فشار عصبی و استرس، بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما شده است. حال چگونه می‌توان جوش های صورت ناشی از فشار عصبی را درمان کرد؟

درمان

1- بسیاری از مقالات، در این خصوص می‌گویند که باید سعی کنید فشار عصبی را کنترل کنید. درست است که این امر باعث کاهش اثرات منفی استرس برروی بدن می‌شود، اما همیشه که نمی‌توان فشار عصبی را کنترل کرد. پس باید چه کنیم؟باید مراقبه کنید. منظور از مراقبه صرفاً به این معنا نیست که مانند بودا یکجا بنشینید و با مولکول‌های اطراف خود ارتباط برقرار کنید. بلکه منظور، هر عملی است که باعث آرامش شما می‌شود. این عمل، می‌تواند دراز کشیدن، ماساژ درمانی، آروماتراپی یا همان رایحه درمانی و مواردی از این قبیل باشد.

مشخصات و قیمت خرید روغن اسطوخودوس طبیعی دال سیندرکنار مراقبه، شما می‌توانید از محصولات طبیعی برای اثربخشی بیشتر استفاده کنید. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید برای رایحه درمانی، از روغن اسطوخودوس استفاده کنید. روغن اسطوخودوس علاوه بر اینکه خاصیت آرام‌بخشی دارد، به داشتن خواب باکیفیت نیز کمک می‌کند.

از طرفی، استفاده از محصولات طبیعی دیگری مانند گلاب و عرق نعنا نیز باعث کاهش خستگی و اضطراب شما می‌شود.

عرق نعنا - یک لیتری

خواهید دید که با مراقبه و استفاده از محصولات طبیعی نام برده شده، استرس شما تا حد زیادی مدیریت شده و همین امر منجر به کاهش و درمان جوش صورت شما می‌شود.

4- تغذیه نامناسب

جوش صورت و بدن می‌تواند به دلیل داشتن تغذیه نامناسب (مصرف زیاد فست فود، غذاهای فرآوری شده، خوردن زیاد گرمی‌ها و مصرف زیاد مواد شیرین) ایجاد شود.

شاید به چشم نیاید، اما بسیاری از جوش‌ ها و آکنه های پوست صورت، منشأء تغذیه‌ای دارد. درست است که موارد دیگری از جمله هورمون‌ها در بروز جوش صورت مؤثر هستند؛ اما تغییرات هورمون‌ها و درکنار آن، تغذیه نامناسب، بروز جوش صورت را تشدید می‌کند. پس لازم است که در کنار مواردی همچون تغییرات هورمونی و ژنتیک به تغذیه خود نیز توجه داشته باشید.

درمان

1- مصرف برخی خنکی‌ها مانند عرق کاسنی، یا برخی خوراکی‌هایی که طبع بدن را به اعتدال می‌رسانند مانند شربت سکنجبین، به درمان و کاهش بروز جوش و آکنه پوست صورت و بدن کمک می‌کند. شربت سکنجبین دمای کبد شما را به اعتدال می‌رساند و باعث کاهش ابتلا به آکنه و درمان جوش صورت و بدن می‌شود.

شربت سکنجبین - یک لیتری

سکنجبین فروشگاه دال سین، از سرکه محلی، عرق نعنا، گلاب و کاسنی تهیه شده است. از این رو، بهترین گزینه برای کاهش و درمان آکنه و جوش‌ های صورت که ناشی از تغذیه نامناسب هستند، می‌باشد.

برای اطلاع بیشتر از نحوه تهیه این محصول، به صفحه خرید شربت سکنجبین مراجعه کنید.

2- پیشنهاد می‌شود روغن‌های طبیعی نظیر روغن آفتابگردان، زیتون و نارگیل را جایگزین روغن‌های صنعتی کنید و از این روغن‌ها برای پخت و پز و سرخ کردن مواد غذایی استفاده کنید. شاید به چشم نیاید اما خواهید دید که همین تغییر کوچک در رژیم غذایی، چه تأثیرات شگفت‌انگیزی بر سلامت و زیبایی پوست و درنهایت کاهش و درمان جوش صورت شما خواهد گذاشت.

محصولات فروشگاه دال سین، کاملاً طبیعی و بدون هرگونه افزودنی هستند. به همین علت است که تمامی مشتریان ما، با خیالی آسوده از دال سین خرید می‌کنند.

برای مشاهده انواع روغن‌های آشپزی فروشگاه دال سین، به صفحه روغن‌های آشپزی مراجعه کنید.

جوش صورت ناشی از خواب ناکافی

5- خواب ناکافی

نداشتن برنامۀ خواب منظم، باعث تغییراتی در سیستم بدن و تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود. این امر، می‌تواند بروز آکنه و جوش‌ صورت و بدن تشدید کند.

درمان

اگر دچار بی‌خوابی هستید، پیشنهاد می‌شود از سکنجبین و گلاب دال سین، غافل نشوید. سکنجبین و گلاب هرکدام به نوبۀ خود، خواب‌آور هستند. اگر به دلیل کم خوابی به جوش صورت مبتلا می‌شوید، باید بدانید که استفاده از هرکدام از این محصولات ذکر شده، علاوه‌بر خواص جانبی‌ای که دارد، به شما در داشتن خوابی لطیف و آرام و باکیفیت کمک می‌کند.

گلاب - یک لیتری

6- جوش صورت ناشی از استفادۀ زیاد از لوازم آرایشی

استفادۀ زیاد از لوازم آرایشی باعث بسته شدن روزنۀ پوست صورت شما می‌شود. بسته شدن روزنۀ پوستی، باعث انباشته شدن چربی و آلودگی و درنهایت، ایجاد آکنه و جوش صورت می‌شود.

از طرفی، بسیاری بنا به دلایلی از جمله خستگی، بی‌حوصلگی، کم توجهی و مواردی مانند آن، به خوبی آرایش را از روی صورت خود پاک نمی‌کنند. این امر باعث بسته شدن روزنه‌های پوستی شده و علاوه بر کاهش شادابی پوست، باعث ابتلا به جوش صورت نیز می‌شود.

درمان

1- مطمئن شوید از محصولات آرایشی باکیفیت استفاده می‌کنید.

2- از محصولات آرایشی زیاد استفاده نکنید. برای این امر، می‌توانید برخی محصولات گیاهی را جایگزین محصولات آرایشی کنید.

به‌عنوان مثال شما می‌توانید به جای ریمل، از روغن آرگان استفاده کنید که علاوه بر رشد مژه‌ها، به پرپشت شدن مژه‌های شما نیز کمک می‌کند.

برای خرید این محصول، به صفحه خرید روغن آرگان مراجعه کنید.

مشخصات و قیمت خرید روغن آرگان وارداتی معطر

7- استفادۀ زیاد از لوازم بهداشتی

جوش صورت می‌تواند به دلیل استفادۀ زیاد از لوازم بهداشتی و بویژه لوازم بهداشتی نامرغوب بوجود بیاید. استفادۀ زیاد از این محصولات، باعث حساس شدن پوست شما و درنتیجه ابتلا به جوش و آکنه پوست صورت می‌شود.

درمان

1- از لوازم بهداشتی خیلی استفاده نکنید. همانطور که پیش‌تر گفتیم، استفادۀ زیاد از لوازم بهداشتی، موجب حساسیت پوست می‌شود. درواقع بهتر است در برخی موارد از لوازم بهداشتی استفاده کنید و در بیشتر موارد، از دمای آب استفاده کنید.

منظور از استفاده از دمای آب، این است که ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید و در آخر، صورتتان را با آب سرد بشویید. شست و شوی صورت با آب گرم موجب باز شدن روزنه‌های پوستی و خروج آلودگی پوست می‌شود. شست و شوی صورت با آب سرد نیز باعث بسته شدن و سفت شدن پوست شما می‌شود. استفاده از آب گرم و سپس آب سرد، باعث تمیزی پوست شما خواهد شد. البته این روش را نمی‌توان جایگزین استفاده از لوازم بهداشتی کرد. اما می‌توانید به‌عنوان گزینه‌ای سالم، آن را درنظر بگیرید.

2- برخی محصولات طبیعی را جایگزین لوازم بهداشتی کنید. از جملۀ این محصولات می‌توان به صابون زردچوبه اشاره کرد. صابون زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد. استفاده از صابون زردچوبه یک گزینه عالی برای افرادی است که می‌خواهند از شر تیرگی و جوش های صورت خود خلاص شوند.

برای اطلاع بیشتر از فواید صابون زردچوبه و آشنایی با نحوۀ استفاده از آن، می‌توانید به مقاله 12 خاصیت معجزه آسای صابون زردچوبه برای پوست صورت و بدن مراجعه کنید.

صابون زردچوبه

برای تهیه صابون زردچوبه دال سین، کلیک کنید.

3- پس از شست و شوی صورت خود، حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود از مرطوب‌کننده‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، آرگان و یا روغن گل سرخ برای پوست صورت خود استفاده کنید.

برای تهیه روغن گل سرخ دال سین، کلیک کنید.

مشخصات و قیمت خرید روغن گل سرخ طبیعی دال سین

خلاصه

جوش صورت و بدن به دلایل متفاوتی ایجاد می‌شود. در این مقاله به بیان برخی از این دلایل و ارائه راهکارهای ساده برای کاهش، پیشگیری از ابتلا به آکنه و درمان جوش صورت پرداختیم.

عوامل متعددی در ایجاد جوش صورت نقش دارند که از عمدۀ آن‌ها می‌توان به تغذیه نامناسب، خواب ناکافی، استرس و فشار عصبی، استفاده زیاد از لوازم بهداشتی و آرایشی بویژه اگر نامرغوب باشند، اشاره کرد.

به قول معروف، آب در کوزه و ما تشنه روان می‌گردیم. گاهی اوقات، دردسترس‌ترین پاسخ، دور از ذهن است. متأسفانه بسیاری از این نکته غافل شده‌اند که طبیعت، سرشار از داروهای طبیعی است که می‌توانند سلامت و زیبایی پوست صورت و بدن ما را تضمین کند.

تیم دال سین، بر این باور است که لذت خرید زمانی ایجاد می‌شود که محصول مورد نظر، با آگاهی خریداری شود. امیدواریم این مقاله به شما در خرید محصول مورد نظرتان کمک کرده باشد.

لطفا تجربیات خود را درخصوص استفاده از محصولات فروشگاه دال سین، با ما به اشتراک بگذارید.