راهنمای تهیه کره بادام زمینی طبیعی
آشنایی با خواص کره بادام زمینی و نحوه تهیه کره بادام زمینی طبیعی

براستی که چرا باید از کره بادام زمینی استفاده کرد؟ مگر خواص کره بادام زمینی چیست که اینقدر تعریف آن را می‌کنند؟ چگونه می‌توان کره بادام زمینی طبیعی را تهیه کرد؟

در این مقاله، ما به بیان برخی از مواد مغذی و خواص کره بادام زمینی می‌پردازیم. درنهایت، به شما خواهیم گفت برای اینکه از خواص بیشتر کره بادام زمینی بهره‌مند شوید، باید در هنگام تهیه کره بادام زمینی به چه چیزی دقت کنید. پس تا انتهای مقاله، همراه دال سین باشید.

مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی

مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی

پیش از آن که به بیان خواص کره بادام زمینی بپردازیم، ابتدا باید بدانیم که کدام مواد مغذی، در کره بادام زمینی وجود دارند. مصرف 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در هر وعده، مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین‌های زیر را فراهم می کند:

پروتئین

کره بادام زمینی حاوی 7.02 گرم پروتئین در هر 2 قاشق غذاخوری است. این مقدار، به‌عنوان منبع مورد اعتماد توصیه ‌شده رژیم غذایی (RDA) جهت تأمین پروتئین بدن است که بر اساس سن، جنسیت و سطح فعالیت متفاوت است. برای مثال پروتئین مورد نیاز برای زنان 46 گرم و برای مردان، 56 گرم در روز است. 

منیزیم

2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، حاوی 57 میلی گرم منیزیم است. منیزیم، عنصری مهم و ضروری برای سلامتی است و در بیش از 300 فرآیند شیمیایی بدن نقش دارد. مصرف کره بادام زمینی می‌تواند به تأمین منیزیم مورد نیاز بدن در طول شبانه روز کمک کند.

فسفر

هر وعده کره بادام زمینی، حاوی 107 میلی گرم فسفر است. فسفر به بدن کمک می کند تا سلول‌ها و استخوان‌های سالم بسازد و به سلول‌ها برای تولید انرژی کمک می کند.

فلز روی

یک وعده کره بادام زمینی 0.85 میلی گرم روی فراهم می کند. این مقدار، 7.7 درصد از مصرف روزانه روی در بزرگسالان است. وجود روی برای ایمنی، سنتز پروتئین و تشکیل DNA ضروری است.

نیاسین

کره بادام زمینی حاوی 4.21 میلی گرم نیاسین در هر وعده است که سهم مفیدی در میزان مصرف توصیه شدۀ افراد دارد. نیاسین برای هضم و عملکرد بهتر عصبی مفید است و به تولید انرژی نیز کمک می کند.

ویتامین B6

کره بادام زمینی با 0.17 گرم ویتامین B6 در هر وعده، تقریباً 14 درصد ویتامین B6 مورد نیاز یک فرد بالغ را تأمین می کند. ویتامین B6 در بیش از 100 واکنش آنزیمی بدن نقش دارد و ممکن است برای سلامت قلب و سیستم ایمنی ضروری باشد.

خواص کره بادام زمینی برای سلامتی

خواص فراوانی در کره بادام زمینی نهفته است که ما در اینجا به بیان 5 مورد از مهمترین آن‌ها می‌پردازیم:

خواص کره بادام زمینی

1. خواص کره بادام زمینی برای کاهش وزن

چندین مطالعه نشان می دهد که مصرف کره بادام زمینی، بادام زمینی و سایر آجیل‌ها می تواند به افراد کمک کند وزن خود را حفظ کنند یا حتی به کاهش وزن کمک کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که بادام زمینی به دلیل محتوای پروتئین، چربی و فیبر، باعث احساس سیری و کاهش تمایل به خوردن شیرینی و غذاهای پرچرب می‌شود. با این حال، کره بادام زمینی سرشار از کالری نیز می‌باشد.

پس می‌توان گفت از جمله خواص کره بادام زمینی، اعتدال و یا کاهش وزن است، اما درصورتی که به‌اندازه مصرف شود.

البته شما درصورتی از خواص کره بادام زمینی بیشترین بهره را می‌برید که کره بادام زمینی طبیعی را تهیه کنید. برای تهیه کره بادام زمینی طبیعی، به صفحۀ خرید کره بادام زمینی مراجعه کنید.

مشخصات و قیمت خرید کره زمینی طبیعی دل سین

2. فواید کره بادام زمینی برای تقویت سلامت قلب

از جمله مهمترین خواص کره بادام زمینی، تقویت سلامت قلب است. کره بادام زمینی حاوی بسیاری از مواد مغذی است که می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد، از جمله:

اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFA)

اسیدهای چرب چند غیراشباع (PUFA)

نیاسین

منیزیم

ویتامین E

نسبت چربی‌های اشباع نشده (PUFAs و MUFAs) به چربی‌های اشباع در رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می کند. کره بادام زمینی نسبتی مشابه با روغن زیتون دارد، که به عنوان یک گزینه سالم برای قلب نیز شناخته می شود.

مصرف زیاد آجیل ممکن است به کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی یا دلایل دیگر مرتبط باشد. محققان، آجیل‌ها و به‌ویژه بادام زمینی را به عنوان راهی مقرون به صرفه برای بهبود سلامت قلب برای برخی افراد توصیه می کنند.

با این حال، از آنجایی که کره بادام زمینی کالری بالایی دارد، بسیار مهم است که اگر نمی خواهید وزن اضافه کنید، مصرف خود را محدود کنید. خوردن بیش از مقدار توصیه شده باعث افزایش مصرف چربی و سدیم نیز می شود که برای قلب مفید نیست.

اگر می‌خواهید از خواص کره بادام زمینی بهره‌مند شوید، اما ترجیح می‌دهید کره بادام زمینی، کمی شیرین‌تر از حالت طبیعی باشد، پیشنهاد می‌کنیم کره بادام زمینی عسلی را امتحان کنید.

قیمت و خرید کره بادام زمینی عسلی طبیعی دال سین

3. خواص کره بادام زمینی برای ورزشکاران

برخی خواص کره بادام زمینی، باعث شده تا کره بادام زمینی، بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی بسیاری از ورزشکاران شود.

1- تأمین انرژی

اگرچه مقدار کالری بر اساس قد، سطح فعالیت و میزان متابولیسم متفاوت است، اما میزان کالری دریافتی روزانه توصیه شده از حدود 1600 تا 2400 کالری در روز برای زنان و تا 3000 کالری در روز برای مردان متغیر است. با این حال، مردان بالغ فعال باید روزانه تا 3000 کالری مصرف کنند، در حالی که زنان فعال به 2400 کالری در روز نیاز دارند.

کره بادام زمینی به لطف محتوای کالری بالایی که دارد، راهی آسان برای افزایش کالری و چربی‌های غیراشباع دریافتی است.

2- عضله‌سازی

کره آجیل همچنین منبع پروتئینی است که برای ساخت و ترمیم عضلات ضروری است.

پخش کردن کره بادام‌زمینی روی نان سبوس‌دار، یک وعده غذایی پروتئین کامل‌تر را ایجاد می‌کند، زیرا نان حاوی اسیدآمینه متیونین است که کره بادام زمینی فاقد آن است.

اگر عاشق شکلات هستید، در عین حال می‌خواهید از خواص کره بادام زمینی بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌شود کره بادام زمینی شکلاتی را تهیه کنید.

کره بادام زمینی شکلاتی 350 گرم

4. خواص کره بادام زمینی در مدیریت سطح قند خون

از دیگر خواص کره بادام زمینی، کنترل سطح قند خون است. کره بادام زمینی یک غذای نسبتا کم کربوهیدرات است که حاوی مقادیر خوبی چربی، پروتئین، منیزیم (مادۀ ضروری برای افراد مبتلا به دیابت) و همچنین مقداری فیبر است.

این ویژگی‌ها به این معنی است که کره بادام زمینی طبیعی و بدون شکر، تأثیر قابل توجهی بر سطح گلوکز خون ندارد. به همین دلیل، کره بادام زمینی طبیعی، گزینۀ مناسبی برای افراد دچار قند خون و دیابت نوع 2 است.

یک مطالعه کوچک در سال 2013 نشان می دهد که خوردن کره بادام زمینی یا بادام زمینی برای صبحانه می تواند به زنان مبتلا چاقی و دیابت نوع 2، کمک کند تا سطح گلوکز خون خود را مدیریت کنند. براساس این نظرسنجی، زنانی که آجیل را به صبحانۀ خود اضافه کردند، در مقایسه با زنانی که صبحانه‌ای که حاوی همان مقدار کربوهیدرات بود اما آجیل نداشت، قند خون پایین‌تر و گرسنگی کمتری داشتند.

خواص کره بادام زمینی در کاهش ریسک ابتلا به سرطان پستان

5. خواص کره بادام زمینی در کاهش خطر ابتلا به بیماری پستان

یک منبع مورد اعتماد در مجله تحقیقات و درمان سرطان سینه گزارش می دهد که مصرف کره بادام زمینی و آجیل در هر سنی ممکن است منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری خوش‌خیم پستان (BBD) در سن 30 سالگی شود.

محققان، داده‌های بیش از 9000 دانش آموز دختر در آمریکا را بررسی کردند. انواع دیگر حبوبات، مانند لوبیا و سویا، همراه با چربی‌های گیاهی و سایر آجیل‌ها نیز ممکن است از BBD محافظت کنند.

تهیه کره بادام زمینی مناسب

چگونه کره بادام زمینی مناسبی تهیه کنیم؟

اگر می‌خواهید از خواص کره بادام زمینی بهره‌مند شوید، لازم است که هنگام تهیۀ کره بادام زمینی، به دنبال محصولی باشید که فقط حاوی بادام زمینی باشد.

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده، کره بادام زمینی با افزودنی‌هایی همچون شکر، نمک و روغن های اضافه شده را عرضه می‌کنند. در صورت امکان باید از کره بادام زمینی حاوی مواد افزودنی اجتناب کنید. اینجاست که فروشگاه دال سین به میان می‌آید.

محصولات فروشگاه دال سین، بدون هیچ‌گونه مواد افزودنی است. پس از خرید محصول، شما متوجه تفاوت محصولات فروشگاه دال سین با محصولات سایر فروشگاه‌ها خواهید شد.

کره بادام زمینی فروشگاه دال سین، در سه نوع ساده، عسلی و شکلاتی عرضه می‌شود. برای تهیۀ این محصولات، به صفحۀ خرید کره خشکبار مراجعه کنید.

طبیعی است که کره بادام زمینی خالص به شکل جامد و مایع جدا شود. محتویات را کاملاً هم بزنید تا قوام آن، به حالت عادی برگردد.

برای جلوگیری از ریزش کره بادام زمینی، آن را در یخچال نگهداری کنید.