پاک کننده آرایش
۴ روغن گیاهی برای پاک کردن آرایش صورت

از قدیم گفته اند که رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون. اما بسیاری از اوقات نگاهی دقیق‌تر به چهره و پوست یک فرد می‌تواند اسرار مربوط به مراقبت‌های پوستی وی را آشکار کند مانند پاک کردن آرایش صورت. درست است که عوامل بسیاری مانند ژنتیک، تغذیه، سن و… در شادابی و سلامت پوست نقش دارند اما بخش زیادی از طراوت و سلامت پوست به میزان توجه شما به پوستتان بستگی دارد.

راه‌های مراقبت از پوست می‌توانند بسیار متنوع و گسترده باشند اما امروز قصد داریم یکی از مهم‌ترین کارهایی که با استفاده از آن می‌توانید پوستی درخشان و شاداب داشته باشید را معرفی کنیم. یکی از این راه‌ها که امروز قصد داریم شما را با آن آشنا کنیم، پاک ‌کردن آرایش صورت است.

در ادامه هم 4 روغن مفید برای پاک‌ کردن آرایش صورت را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با استفاده از این روغن‌های طبیعی، سلامتی و طراوت را به پوست خود هدیه دهید. پس با دال سین همراه باشید.

پاکننده های آرایشی

7 بلایی که با پاک نکردن آرایش صورت بر سرتان می‌آید!

شاید بعد از پایان یک روز پرمشغله و یا برگشتن از یک مراسم طولانی تنها کاری که مایل باشید انجام دهید، خوابیدن و استراحت کردن باشد.

اما اگر بدانید که این کار به ‌مرور زمان چه آسیب‌هایی می‌تواند به شما وارد کند، از همین امشب بیشتر به این موضوع توجه خواهید کرد. در ادامه با معرفی این روغنهای مفید برای پاک ‌کردن آرایش صورت، به شما کمک خواهیم کرد تا از گزند این آسیب‌ها در امان باشید.

سوزش و عفونت چشم‌ها

پاک نکردن درست و کامل آرایش چشم می‌تواند باعث شود تا باقی‌مانده ریمل، خط چشم و حتی سایه‌های متنوعی که برای آرایش استفاده کرده‌اید، با پوست حساس اطراف چشم و حتی محیط درون چشم واکنش دهد.

این واکنش باعث ایجاد سوزش، عفونت، قرمزی، التهاب، خشکی و در مواردی آسیب به بینایی می‌شود. مخصوصاً اگر کیفیت لوازم آرایشی مورد استفاده شما چندان بالا نباشد این موارد تشدید خواهند شد.

چین‌ و چروک صورت

ظهور زودهنگام چین ‌و چروک‌های ریز و درشت بر روی پوست برای همه ما ترسناک به نظر می‌رسد اما به‌ سادگی می‌توان از آن پیشگیری کرد.

هنگامی که شما پیش از خوابیدن آرایش صورتتان را پاک نمی‌کنید، رادیکال‌های آزاد موجود در این مواد آرایشی می‌توانند به‌ مرور زمان کلاژن پوست را تجزیه کرده و باعث ایجاد چین ‌و چروک‌های متعدد شوند.

جوش‌های متعدد

مواد موجود در لوازم آرایشی می‌توانند منافذ پوست شما را ببندند و پوست را برای ایجاد انواع آکنه مستعد کنند. پاک ‌کردن آرایش قبل از خوابیدن این مشکل را به‌ سادگی برطرف می‌کند.

خشکی پوست صورت

باقی‌ ماندن اثرات آرایش بر روی پوست زمینه را برای کاهش رطوبت و ایجاد خشکی پوست فراهم می‌کنند. خشکی پوست می‌تواند به ‌مرور شادابی چهره شما را تحت‌تأثیر قرار دهد.

بسته شدن فولیکول‌های مژه

خوابیدن در حالی ‌که بر روی مژه‌ها و ابروی شما مواد آرایشی وجود دارد یکی از کارهایی است که می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. وجود موادی همچون ریمل چشم با بستن فولیکول‌های مژه زمینه ایجاد فولیکولیت (التهاب فولیکول های مو بر روی صورت) و گل مژه را فراهم می‌کند. ریزش مژه‌ها و التهاب غدد چربی در این نواحی با پاک نکردن آرایش چشم ایجاد خواهد شد.

شکستن مژه‌ها

پاک کردن آرایش چشم در زمان خواب شاید به نظر کار دشواری به نظر برسد اما غفلت از آن می‌تواند به مرور زمان باعث شکستگی و ریزش مژه‌های شما شود.

ترک خوردن لب‌ها

هنگامی که شب بدون پاک ‌کردن باقی‌مانده رژ لب بخوابید، خشک شدن لب‌ها و ترک خوردن آن‌ها دور از ذهن نخواهد بود.

چرا از روغن‌های طبیعی برای پاک‌ کردن آرایش صورت استفاده کنیم؟

اگر درس شیمی به یاد داشته باشید، ترکیب‌های هم‌نوع می‌توانند در هم حل شوند. برای همین هم استفاده از روغن‌ها می‌تواند بهتر از آب خالی آرایش شما را پاک کند. روغن‌های طبیعی با پوست سازگارتر هستند و شما به ‌سادگی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

ما در این جا 4 روغن مفید برای پاک‌کردن آرایش صورت را به شما معرفی خواهیم کرد. شما با این روغن‌های طبیعی می‌توانید به ‌سادگی پیش از خوابیدن آرایش خود را پاک کنید و از آسیب‌های مذکور در بالا پیشگیری به عمل آورید.

4 روغن مفید برای پاک‌ کردن آرایش صورت

روغن‌های طبیعی بسیاری هستند که با داشتن خاصیت مرطوب‌کنندگی و انواع ویتامین‌ها برای پوست شما مفید هستند. اما همه آن‌ها برای پاک ‌کردن آرایش از چهره شما کاربرد ندارند. در ادامه 4 روغن مفید برای پاک کردن آرایش صورت را به شما معرفی می‌کنیم تا با خیال راحت بتوانید پیش از خواب آرایشتان را پاک ‌کرده و از مزایای شگفت‌انگیز آن‌ها بهره‌مند شوید.

روغن نارگیل

1- روغن نارگیل

یکی از بهترین روغن ها برای پاک کردن آرایش صورت، روغن نارگیل است. این روغن، خواص ضدمیکروبی، ضدقارچی و نرم کنندگی دارد. استفاده از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش صورت، باعث پاکسازی پوست صورت و حذف آلودگی‌ها و لک‌های تیرۀ پوست شما می‌شود.

همچنین، برخی اسیدهای چرب مانند لینولئیک اسید، روغن نارگیل را به یکی از بهترین آبرسان‌های طبیعی تبدیل کرده است. به همین دلیل، پاک کردن آرایش صورت با استفاده از روغن نارگیل، علاوه‌بر خواص جانبی‌ای که دارد، از بروز چین و چروک و پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند. این روغن غلیظ و مرطوب‌کننده می‌تواند از پوست صورت شما در برابر خشکی مراقبت کرده و به‌ خوبی آرایش صورت شما را پاک کند. خواص روغن نارگیل محدود به این موارد نبوده و اگر به طور مستمر از آن برای پاک ‌کردن آرایش استفاده کنید، تولید کلاژن در پوست شما را تحریک کرده و باعث می‌شود جوان‌تر به نظر برسید.

تذکر

اگر پوست چربی دارید، پیشنهاد می‌شود پیش از استفاده از روغن نارگیل با پزشک متخصص مشورت کنید. استفاده از روغن نارگیل برای افرادی که پوست چربی دارند، می‌تواند باعث بروز آکنه و جوش شود.

برای تهیه روغن نارگیل طبیعی، به صفحه خرید روغن نارگیل مراجعه کنید.

شما همچنین، می‌توانید از صابون نارگیل برای پاک کردن آرایش صورت خود استفاده کنید. از این صابون، برای براقی و نرم شدن موی سر نیز می‌توانید استفاده کنید. برای تهیه صابون نارگیل به صفحه خرید صابون نارگیل سر بزنید.

روغن جوجوبا

یکی از 4 روغن مفید برای پاک‌کردن آرایش صورت روغن جوجوباست. اگر با پاک‌کردن ریمل‌های ضد آب پیش از خواب مشکل دارید و برای شما مهم است که پاک‌کننده آرایش با رتبه کمدوژنیک معتدل استفاده کنید، روغن جوجوبا برای شما بهترین گزینه است. روغن جوجوبا با داشتن انواع ویتامین‌های A،E و D  یکی از محبوب‌ترین روغن‌های پاک‌کننده آرایش است.

ترکیب و ویژگی‌های روغن جوجوبا چنان به پوست صورت نزدیک است که در بسیاری در انواع محصولات مراقبت پوستی و حتی روغن‌های ویژه کودکان هم از آن استفاده می‌شود. پاک ‌کردن آرایش با روغن جوجوبا می‌تواند برای پوست‌های چرب هم مناسب باشد چراکه بعد از استفاده هیچ ردی از چربی را بر روی پوستتان باقی نمی‌گذارد.

خرید روغن بادام شیرین فروشگاه دال سین

روغن بادام شیرین

مقادیر بالای ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن بادام شیرین، آن را به یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی برای پاک کردن آرایش صورت تبدیل کرده‌است. روغن بادام شیرین، پوست را تغذیه می‌کند و به آرامی آرایش را پاک می‌کند؛ سبک است و به‌راحتی جذب می‌شود.

استفاده از روغن بادام شیرین، پوست را نرم و لطیف می‌کند و برای انواع پوست‌های چرب، خشک و حساس مناسب است.

برای تهیه روغن بادام شیرین، به صفحه خرید خرید روغن بادام شیرین مراجعه کنید.

روغن بابونه

روغن بابونه

اگر برای پاک کردن آرایش صورتتان به دنبال یک روغن طبیعی و سرشار از خواص باورنکردنی هستید حتماً باید روغن بابونه را امتحان کنید. روغن بابونه به‌عنوان یک روغن سبک و دارای ویتامین‌های متعدد برای سلامتی و درخشان شدن پوست شما مناسب است. اگر روتین پاک ‌کردن آرایش با روغن بابونه را ادامه بدهید، بعد از گذشت مدتی می‌توانید متوجه تنفس پوست و درخشان و روشن شدن آن شوید.

روغن بابونه را نه ‌تنها به‌عنوان یک پاک‌کننده طبیعی آرایش بلکه به‌عنوان یک مرطوب‌کننده پوست هم می‌توانید استفاده کنید. روغن بابونه برای پوست‌های حساس و مستعد به آکنه هم توصیه می‌شود و امکان این که به آن حساسیت داشته باشید، بسیار کم است.

روغن های آرایشی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با خطرات خوابیدن با آرایش و سپس با روغنهای گیاهی برای پاک ‌کردن آرایش صورت آشنا کنیم. امیدواریم شما نیز با استفاده از یکی از این روغن ها، به مرور زمان به نتیجه دلخواه خود برسید. مطمئن باشید استفاده از این روغن ها، باعث می شود تا به مرور زمان رنگ رخساره در شما نمود پیدا کند. آیا شما نیز تجربه ای مبنی بر استفاده از این روغن های گیاهی دارید؟ این تجربیات را در قسمت نظرات، با ما به اشتراک بگذارید.

برای آشنایی با روغن های طبیعی بیشتر برای پاک کردن آرایش صورت به مقالۀ 5 تا از بهترین پاک کننده های طبیعی آرایش برای انواع پوست صورت سر بزنید.