خواص کره نارگیل برای سلامتی و زیبایی
خواص کره نارگیل بر سلامت و زیبایی + روش‌های کلیدی افزودن آن به رژیم غذایی

به دنیای سلامتی (دال سین) خوش آمدید. اگر فردی هستید که به سلامتی خود اهمیت می‌دهید؛ یا اگر شخصی هستید که به آشپزی علاقه‌مند است، یا حتی اگر فردی ماجراجو و به‌دنبال امتحان کردن طعم‌های جدید باشید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید. کره نارگیل ماده‌ای است که خواص زیادی دارد. کره نارگیل، علاوه‌بر طعم منحصر به فردی که دارد، سطح آشپزی، سلامتی و کیفیت رژیم غذایی شما و خانوادتان را نیز بالا می‌برد.

در این مقاله قصد داریم به بیان برخی از خواص بی‌شمار کره نارگیل، کاربرهای آن در آشپزی و همچنین نحوۀ افزودن آن به رژیم غذایی روزانه بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با دنیای سلامتی خود همراه باشید.

کره نارگیل چیست؟

همانطور که کره بادام زمینی از بادام زمینی تهیه می‌شود، کره نارگیل نیز نوعی کره گیاهی است که از گوشت یا پودر تازه هسته نارگیل تهیه می‌شود. کره نارگیل، خواص فراوانی برای سلامتی و زیبایی دارد؛ از این رو، نوعی ابر غذا بشمار می‌رود. بافت کره نارگیل همانند سایر کره‌های گیاهی نیست زیرا بافت این کره با توجه به دما، تغییر می‌کند.

برای تهیه کره نارگیل دال سین، ابتدا گوشت نارگیل خالص را آسیاب می‌کنند. چیزی که از آسیاب گوشت نارگیل بدست می‌آید، یک خمیر صاف است. این خمیر، همان کره نارگیل دال سین خوش طعم و خوش عطر است که با یکبار استفاده، عاشقش می‌شوید. هنگام تهیه کره نارگیل، توجه داشته باشید که محصولی که تهیه می‌کنید فاقد افزودنی باشد. با این کار، شما می‌توانید از حداکثر خواص کره نارگیل بهره‌مند شوید.

برای تهیه کره نارگیل دال سین، به صفحه خرید کره نارگیل مراجعه کنید.

قیمت و مشخصات خرید کره نارگیل طبیعی دال سین

تفاوت کره نارگیل و روغن نارگیل چیست؟

کره نارگیل، اغلب با روغن نارگیل اشتباه گرفته می‌شود. درست است که از هر دو محصول، هم مصرف خوراکی دارند هم مصرف موضعی؛ اما روغن نارگیل مایع است و بیشتر به عنوان جایگزینی برای روغن های پخت و پز صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. از طرفی، کره نارگیل مانند کره بادام زمینی، به عنوان صبحانه، میان وعده و یا چاشنی همراه با غذاهای دیگر مصرف می‌شود.

برای تهیه روغن نارگیل، کلیک کنید.

تفاوت کره نارگیل و روغن نارگیل

7 مورد از خواص کره نارگیل و تأثیر آن بر سلامت و زیبایی

1- سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

یکی از مهمترین خواص کره نارگیل، تقویت سیستم ایمنی است. همانطور که میدانید، شیر مادر به عنوان بهترین تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته می شود که از نوزاد در برابر بیماری‌ها محافظت می کند و باعث رشد نوزاد می شود. بنیاد HEAL، نارگیل را در رتبه دوم این فهرست قرار می دهد، زیرا نارگیل، توانایی زیادی در تقویت سیستم ایمنی دارد. طبق مطالعات انجام شده، 20 درصد شیر مادر را اسید لوریک تشکیل می دهد. کره نارگیل، یک منبع غنی از اسید لوریک است. اسید لوریک موجود در کره نارگیل باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و ریسک ابتلا به برخی بیماری های عفونی مانند عفونت های قارچی، سرماخوردگی، آنفولانزا و برونشیت را کاهش می دهد.

2- ویروس‌ها را دفع می کند.

کره نارگیل، خواص ضدباکتریایی زیادی دارد. اسید لوریک موجود در کره نارگیل به درمان عفونت های ویروسی مانند تبخال، تبخال و زگیل تناسلی، سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند. همچنین، مصرف کره نارگیل به مبارزه با سوزاک، کرم حلقوی و کلامیدیا نیز کمک می‌کند.

3- انرژی لازم ورزشکاران را تأمین می کند.

کره نارگیل، یک اسید چرب با زنجیره متوسط است. این نوع اسید چرب، به سرعت جذب بدن می‌شود. به همین دلیل، از جمله خواص دیگر کره نارگیل می‌توان به افزایش انرژی و درنتیجه افزایش عملکرد ورزشی اشاره کرد. کره نارگیل به جای اینکه به عنوان چربی (مانند اسیدهای چرب با زنجیره بلند) در بدن ذخیره شود، به سوختی تبدیل می شود که میتواند به‌سرعت توسط ماهیچه مصرف شود.

4- قند خون را تنظیم می‌کند.

تنظیم قند خون، از دیگر خواص مصرف کره نارگیل است. فیبر فراوان موجود در کره نارگیل به تنظیم قند خون کمک می‌کند. این خاصیت، بویژه برای افرادی که دچار دیابت هستند، بسیار حائز اهمیت است. برای استفاده از کره نارگیل به منظور تنظیم قند خون خود، پیشنهاد می شود با پزشک متخصص مشورت کنید تا کره نارگیل را براساس نیاز روزانه بدن خود مصرف کنید.

خواص کره نارگیل برای سلامتی

5- به هضم غذا کمک می کند.

همانطور که پیش‌تر گفته شد، کره نارگیل سرشار از فیبر است. مصرف غذاهایی مانند کره بادام نارگیل که حاوی فیبر هستند، خواص فراوانی برای سلامتی ما دارد. فیبر موجود در کره نارگیل، باعث ثبات حرکات روده شده و از این جهت، به هضم غذا کمک می‌کند.

6- سلامت قلب را حفظ می‌کند.

اسید لوریک موجود در کره نارگیل، یک اسید چرب اشباع است که خواص زیادی دارد. مطالعات نشان داده که مصرف غذاهایی که حاوی اسید لوریک هستند، به کاهش کلسترول بد خون (LDL) و افزایش کلسترول خوب خون (HDL) کمک می‌کند. از این جهت، مصرف کره نارگیل از سلامت قلب حمایت می‌کند. از طرفی، فیبر موجود در کره نارگیل نیز به کاهش کلسترول بد خون کمک کرده و باعث کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود.

7- خواص کره نارگیل / به کاهش وزن کمک می‌کند.

مصرف روزانه مقدار کمی کره نارگیل می تواند به کاهش وزن کمک کند. ممکن است باورش سخت باشد که چطور می شود با مصرف چربی، وزن کاهش پیدا کند؟ اما باید به شما بگوییم که کره نارگیل متفاوت است. کره نارگیل سرشار از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است. برخلاف اسیدهای چرب با زنجیره بلند، سوزاندن چربی‌هایی مانند کره نارگیل، باعث افزایش انرژی و همچنین افزایش سوخت و ساز در بدن می‌شود. درواقع، سوزاندن چربی‌هایی مانند کره نارگیل، باعث افزایش کالری سوزی و سطح انرژی به‌طور همزمان می‌شود. به همین دلیل است که می‌گوییم از جمله خواص کره نارگیل، کمک به کاهش وزن است.

خواص کره نارگیل برای زیبایی

بهره‌مندی از خواص کره نارگیل در آشپزی

کره نارگیل، کاربردهای زیادی در صنعت آشپزی دارد. استفاده از کره نارگیل به غذا، طعمی خوش طعم و لذیذ و گرمسیری می‌بخشد و باعث بهره‌مندی از خواص کره نارگیل می‌شود. در اینجا، چند ایده جهت الهام بخشیدن به خلاقیت آشپزی شما وجود دارد:

1- طعم استوایی با استفاده از کره نارگیل

کره نارگیل را با روغن‌ها و کره‌های سنتی جایگزین کنید.

هنگامی که قصد تهیه کیک، کلوچه و بیسکوییت خانگی دارید، می‌توانید از کره نارگیل به‌جای روغن و کره صنعتی استفاده کنید. با این کار، شیرینی‌های شما طعم و عطر استوایی به خود می‌گیرد و شما شاهد بافتی تُرد در شیرینی‌های خود خواهید بود که ذائقه شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علاوه‌بر این، جایگزینی کره نارگیل باعث می‌شود شیرینی‌های شما خواص بیشتری به خود می‌گیرند.

2- صبحانه‌ای جدید و خوش طعم

کره نارگیل بافتی لطیف و شیرینی ملایمی دارد. مقداری کره نارگیل را به وعده صبحانه خود و خانواده، اضافه کنید. استفاده از کره نارگیل در وعده صبحانه، علاوه بر اینکه لذتی صبحگاهی در شما ایجاد می‌کند، انرژی طول روز شما و بویژه فرزندانتان را نیز تأمین می‌کند.

3- اسموتی یا آبمیوه خانگی با استفاده از کره نارگیل

اگر بخواهیم خیلی خودمانی بگوییم، آبمیوه یعنی آبِ میوه، اسموتی یعنی پورۀ میوه (با اندکی آبمیوه). درکل، آبمیوه بافتی آبکی دارد اما اسموتی، بافتی خمیری دارد. شما می‌توانید هنگام تهیه اسموتی یا آبمیوه خانگی، از کره نارگیل به‌جای شکر استفاده کنید. با این کار، هم از قندی طبیعی استفاده کرده‌اید، اسموتی خود را از خواص کره نارگیل غنی کردید. شگفت زده خواهید شد اگر متوجه شوید استفاده از کره نارگیل تا چه اندازه طعم و بافت آبمیوه و اسموتی شما را بهتر می‌کند.

4- سس‌های نفیس با کمک کره نارگیل

بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌های لوکس دنیا، از کره نارگیل به‌عنوان پایه سس‌های خوشمزه خود استفاده می‌کنند. طعم منحصر به فرد کره نارگیل، با غذاهای مختلف آسیایی، سرخ کردنی و کاری، به خوبی درهم آمیخته و طعمی نفیس را به ارمغان می‌آورد.

ختم کلام

در مقاله گذشته، به بررسی فواید و مضرات کره بادام زمینی پرداختیم. در این مقاله، به بررسی خواص کره نارگیل و تأثیرات آن بر سلامت و زیبایی و نحوه بهره‌مندی از خواص کره نارگیل در آشپزی پرداختیم که امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید.

لطفا نظرات خود را درخصوص استفاده از کره نارگیل با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده کره‌های خشکبار فروشگاه دال سین، کلیک کنید.

برای مطالعه خواص و مضرات کره بادام زمینی، کلیک کنید.