کره نارکیل

کره نارگیل یکی از بهترین کره های گیاهی است که از پوره گوشت نارگیل تهیه شده و شامل مقادیری روغن نارگیل هم می باشد. این کره بسیار غنی و خامه ای بوده و سرشار از فواید چشمگیر است. درست زمانی که فکر می کردید نارگیل هیچ ترفند شگفت‌ انگیز دیگری در آستین خود ندارد، معلوم شد که می‌تواند به کره نیز تبدیل شود. در این مقاله می خواهیم به معرفی خواص کره نارگیل و همچنین روش های استفاده از آن در رژیم غذایی بپردازیم. پس با دال سین همراه باشید.

کره نارگیل چیست؟

کره نارگیل از مخلوط کردن گوشت نارگیل به دست می آید تا زمانی که حالت کره ای به خود بگیرد. این کره بدون لبنیات است، و این عامل باعث شده تا آن را به یک جایگزین محبوب کره در جامعه تبدیل کند.

برای بدست آوردن کره نارگیل باید اندکی زمان صرف کنید.با این حال، اگر نمی خواهید کره نارگیل را خودتان درست کنید، میتوانید به راحتی این کره را از فروشگاه های مواد غذایی سالم تهیه کنید.

جهت خرید کره نارگیل دال سین کلیک کنید.

معرفی 6 خاصیت کره نارگیل

احتمالاً در مورد فواید روغن نارگیل شنیده اید.کره نارگیل به این دلیل که حاوی تمام قسمت های نارگیل از جمله آب، گوشت و روغن آن بوده، نسبت به روغن نارگیل دارای خواص بیشتری است.

در ادامه شش دلیل اصلی برای شروع استفاده منظم از کره نارگیل برای شما عزیزان آورده شده است.

1- تقویت سیتم ایمنی بدن

نارگیل منبع غنی اسید لوریک است، این یک ترکیب ضد میکروبی بوده که سیستم ایمنی بدن شما را تنظیم می کند، علاوه بر این به دفع ویروس ها و باکتری ها نیز کمک می کند. اسید لوریک همان ترکیبی است که به وفور در شیر مادر یافت می شود تا به رشد سالم و قوی کودک در حال رشد کمک کند.پس از شیر مادر، نارگیل بهترین منبع بعدی اسید لوریک است.

2-با ویروس ها و باکتری ها مبارزه می کند

اسید لوریک علاوه بر کمک به تنظیم سیستم ایمنی بدن، یک ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ قوی است. مطالعات نشان می دهد که مونولورین موجود در کره نارگیل به طور خاص می تواند به مهار ویروس های معده و باکتری های قوی و همچنین مبارزه با عفونت های دستگاه ادراری کمک کند.

3- به کاهش وزن کمک می کند

نارگیل غنی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​(MCTs) است که به جای ذخیره شدن به عنوان چربی توسط بدن برای انرژی فوری استفاده می شود. MCT ها همچنین می توانند متابولیسم شما را افزایش دهند. مطالعات نشان می دهد که مصرف  فقط یک یا دو قاشق غذاخوری کره نارگیل میزان کالری سوزانده شده در ورزشکاران را تا پنج درصد یا تقریباً 120 کالری در روز افزایش می دهد. 

علاوه بر این، مطالعات دیگر نشان می‌دهد که اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​به شما کمک می‌کنند بعد از غذا احساس سیری و رضایت بیشتری کنید، حتی در مقایسه با سایر انواع چربی‌ها. این امر آن را به یک سرکوب کننده طبیعی اشتها تبدیل می کند که احتمالاً می تواند به کاهش وزن به طور غیرمستقیم کمک کند. 

4- عملکرد ورزشی را افزایش می دهد

از آنجایی که اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​بلافاصله توسط بدن شما برای انرژی استفاده می شود، سوختی عالی و به راحتی در دسترس است. مطالعات نشان می دهد که MCT ها به همان سرعتی که گلوکز برای سوخت ورزش استفاده می شود، می تواند به افزایش استقامت شما در طول تمرین کمک کند. 

5- کلسترول بد را کاهش می دهد

نارگیل ممکن است برای قلب شما نیز مفید باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف مداوم کره نارگیل، کلسترول “بد” LDL را کاهش می دهد و در مدت هشت هفته کلسترول “خوب” HDL را افزایش می دهد. از انجایی که سطح بالای کلسترول نقش مهمی در ایجاد بیماری قلبی و سایر مشکلات قلبی ایفا می کند، امتحان کردن کره نارگیل ممکن است به پیشگیری از بیماری های قلب کمک کند. 

6- عملکرد مغز را تقویت می کند

تحقیقات نشان می‌دهد کتون‌ های تولید شده در بدن شما با مصرف اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​می‌توانند به کاهش علائم آلزایمر و حتی تقویت عملکرد مغز کمک کنند. محققان بر این باورند که کتون ها منبع انرژی جایگزینی برای مغز در هنگام استفاده از منبع انرژی طبیعی خود یعنی گلوکز هستند. در بیماری آلزایمر، سلول های مغز برای استفاده از گلوکز برای انرژی تلاش می کنند که می تواند منجر به مرگ سلولی شود. بنابراین، ارائه سوخت جایگزین به آنها می‌تواند به طور بالقوه عملکرد سلول‌های مغز را کارآمدتر نگه دارد.

حال سوال اینجاست که چگونه یک کره نارگیل با کیفیت بالا پیدا کنیم

کره نارگیل خریداری شده در فروشگاه ها را می توان به عنوان مانا نارگیل و اسپری نارگیل نیز برچسب گذاری کرد، همه آنها یکسان هستند.

نکته کلیدی برای یافتن کره نارگیل باکیفیت این است که به دنبال کره ای باشید که به غیر از نارگیل یا شاید وانیل، هیچ ماده اضافی دیگری نداشته باشد. در حالت ایده آل، کره نارگیل باید خام و ارگانیک باشد، به این معنی است که حداقل پردازش را پشت سر گذاشته باشد و نارگیل با کره مخلوط باشد. شما عزیزان میتوانید برای خرید کره نارگیل با کیفیت و بدون مواد نگهدارنده به سایت دال سین مراجعه فرمایید.

روشهای افزودن کره نارگیل به رژیم غذایی

دستورالعمل استفاده از کره نارگیل در رژیم غذایی بسیار متنوع است. در ادامه به معرفی برخی از این روشها می پردازیم!

1- به عنوان تاپینگ روی نان تست. کره نارگیل را روی نان به عنوان جایگزینی برای کره معمولی بمالید.

2- به عنوان دیپ میوه. میوه های تازه را با کره نارگیل گرم به عنوان جایگزینی سرو کنید.

3- مخلوط شده با اسموتی. با اضافه کردن یک قاشق غذا خوری کره نارگیل به مخلوط کن، حالت خامه ای بیشتری به شیک ها و اسموتی ها اضافه کنید.

4- به حالت جامد روی خوراکی های پخته شده. کاپ کیک و کیک پالئو را با کره نارگیل سرو کنید.

5- به عنوان کرم قهوه استفاده کنید. به جای شیر، کمی کره نارگیل به قهوه خود اضافه کنید.

6- روی پنکیک. به جای کره معمولی روی پنکیک های پالئو کره نارگیل بمالید.

7- با مربا یا پوره میوه مخلوط کنید. برای داشتن بافتی فوق العاده کره ای، یک قاشق غذاخوری کره نارگیل را به دستور مربای میوه مورد علاقه خود اضافه کنید.

8- برای یک میان وعده یا دسر سریع و رضایت بخش، کره نارگیل را درون خرما بریزید.

9- در سس سالاد استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری کره نارگیل را ذوب کرده و به سس های سالاد اضافه کنید تا بافت غلیظ شود.

10- به شکلات اضافه کنید. هنگامی که خودتان شکلات درست می کنید، کمتر از ½ قاشق کره نارگیل استفاده کنید تا بافت شکلاتی ضخیم تر و جویدنی داشته باشید.

11- روی کراکرهای پالئو بمالید. اگر هوس یک میان وعده سریع شیرین و شور دارید، این کار را انجام می دهد!

12- روزی یک یا دو قاشق غذا خوری قبل از تمرین مصرف کنید!

 سخن پایانی

کره نارگیل جایگزین خوشمزه ای برای لبنیات بوده و سرشار از فوایدی است که می تواند سیستم ایمنی و مغز شما را در بهترین حالت خود حفظ کند. موارد گفته شده در بالا اصلی ترین خواص کره نارگیل و روشهای استفاده از آن بودند. اگر به دنبال تناسب اندام یا دوری از بیماری های مختلف هستید و یا به دنبال یک ماده مقوی برای میان وعده میگردید، با خرید کره نارگیل باکیفیت میتوانیدتمامی نیاز های خود را تامین کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

درحال بارگذاری ...